Lycklig

För ungefär 20 månader sedan red jag min gamla sköthäst men jag slutade rida honom av olika anledningar. Efter det så ville jag bara lägga av med ridningen och mitt självförtroende var på botten. Några veckor efter jag hade slutat med den hästen fick jag Kingen på en hopplektion och den fick super bra. Jag red han några fler gånger och en gång efter en ridlektion så frågade min ridlärare mig om jag ville rida honom mer regelbundet! Från första början hade jag fäst mig vid honom så det var ju ingen tvekan om det så det klart jag ville rida honom. Det bästa han visste eller det bästa han vet är att hoppa och han förstod inte att han var tvungen att ridas i dressyr om han skulle kunna hoppas. Galoppen har alltid varit ett stort problem men efter ett tag så blev det galopp på fem meter istället för ett helt varv. Allt blev bättre efter månad och månad. Efter förra sommaren var vi inne i en svacka men efter ett tag blev det bättre och bättre och på hösten på hopptävlingen då allt stämnde- that feeling- magisk! Att bli placerad med honom var sjukt roligt såklart- han är ju en ridskolehäst och träffar flera olika barn varje dag och rids av flera olika varje dag. Allt blev bättre och bättre, allt verkligen!! Vi tävlade, men ingen tävling kändes liksom sådär super bra. Men våra band var riktigt starkare redan där!
I torsdags var första gången jag red honom med sporrar och det kändes bra men inte sådär bra att jag var taggad för tävling liksom. Som jag redan berättat för er så var han en dröm att rida i fredags så då var jag sjukt taggad inför tävlingen. På framridningen idag kändes allt super tills vi kom in på banan, han blev seg och jag gjorde tabbar som märktes. Jag red fel en gång och en del annat. NU är det kört tänkte jag och jag var nog inte ensam om att tänka så. Sen så när dom läste upp resultatet så sa dom att jag var placerad? Va? Fattade ingenting.. Efter prisutdelningen var jag så glad så jag grät glädjetårar för första gången men jag var så sjukt glad så det fanns inte. Allt hårt arbete hade lönat sig ännu en gång och den här gången på en dressyrtävling. Är så sjukt glad att jag fick börja rida honom och han är den sötaste, gosigaste och mest poitiva hästen som finns. Han är det bästa i denna värld, det bästa som hänt mig♥ 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback